10REGGİO EMİLİA İTALYA’DA BİR KASABANIN İSMİDİR

İtalya’nın Reggio Emilia kasabasında annelerin, babaların hatta tüm kasabanın çocuklar için en güzeli hayal etmesi ile başlar Reggio Emilia yolculuğu. Malaguzzi isimli eğitimci önderliğinde farklı kuramları inceler ve okullarında hayata geçirmeye karar verirler. Vygotsky ve Piaget’in yoğunlukla hissedildiği bu okullarda, önemli olan çocuklardır. Güçlü bir çocuk imajı, çok rollü öğretmen, zengin ve eğitici bir çevre, güçlü ilişkiler, proje tabanlı öğrenme, bu yaklaşımın öne çıkan prensipleridir. Her bir prensibin tek tek incelenmesi, Reggio Emilia Yaklaşımı’nın anlaşılmasına yardım edecektir.

REGGİO EMİLİA ÇOCUĞUN DOĞASINA UYGUNDUR

Reggio Emilia öğretmenleri için önemli olan çocuktur, ders konusu ya da bir beceri değil! Öğretmenler, pedagogistalarla işbirliği yaparak çocuk gelişimine uygun çalışmalarının konusunu çocukların ilgi, merak ve ihtiyaçlarından yola çıkarak keşfeder.

REGGİO EMİLİA OKULLARINDA KALİTE ANLAŞIYI DEĞİŞİMDEN GEÇER

Reggio Emilia Yaklaşımı’na göre; «iyi eğitimci» yoktur, «kendini geliştirmeye, değişmeye açık eğitimci» vardır. Çağdaş öğretmen anlayışına paralel olan bu yaklaşımda, öğretmenler transformasyona açıktır. Çünkü her çocuğun, her sınıfın, her okulun kendine has bir kültürü olacaktır. Öğretmene düşen görev ise bu kültürü iyi tanıyıp, buna uygun plan hazırlamak.

REGGİO EMİLİA YAKLAŞIMI TÜRK EĞİTİM SİSTEMİNE YENİ BİR IŞIK TUTMAKTADIR

Reggio Emilia Yaklaşımı, tüm dünyada saygı duyulan önemli bir erken çocukluk eğitimi yaklaşımıdır. Türkiye’de okul öncesi eğitim kurumlarında, çocuğun eğitim ve öğretim sürecine yeni bir ışık tutan, çocuğun doğasına uygun eğitim vermeyi amaçlayan bir eğitim sistemidir. Okul Öncesi Eğitim Programlarında sıkça vurgulanan, çocuğun gelişimi, ilgi, istek ve ihtiyaçlarına uygun olarak plan hazırlama mantığı ile çok sıkı örtüşmektedir.

REGGİO EMİLİA ÇOCUKLARININ İÇSEL MOTİVASYONU YÜKSEKTİR

Reggio Emilia yaklaşımından esinlenen okullarda çocuklar okula koşa koşa gitmektedir, çünkü eğitim sistemi çocuğu özgür yapısı içinde, zorlamadan, örselemeden, incitmeden eğitim vermeyi hedeflemekte ve çocuğu şekillendirmek yerine, çocuğun doğasına uygun olarak kendi eğitim sistemini şekillendirmektedir.
REGGİO EMİLİA OKULLARINDA ÖĞRETMEN ÇOCUKLARI DİNLER
Öğretmen bazen çocuğun arkasında onu anlamaya çalışarak, bazen çocuğun yanında onu direk destekleyerek, bazen de onun önünde onu daha ileri çekmek için provoke eder. öğretmen projelerle meşgul olan çocukları keyifle gözlemleye devam eder ve yeni fikirleri görmeye çalışır.

REGGİO EMİLİA OKULLARINDA ÇEVRE 3. ÖĞRETMENDİR
Reggio Emilia okullarından çevre üçüncü öğretmendir ve çocuğun eğitimini destekler. Yani sürekli olarak çocukların ilgi ve ihtiyaçlarına göre öğretmenler ve çocuklar tarafından dizayn edilir ve çocukların projelerini destekleyecek şekilde zenginleştirilir. Mimarların dahi hayranlıkla gözlemlediği Reggio Emilia okulları eğitime hizmet ettiği kadar göze de hitap ederek yüreklere ışık tutmaktadır.

REGGİO EMİLİA OKULLARINDA ÇOCUKLAR SANAT ARACILIĞIYLA KENDİNİ İFADE EDER
Çocuğun 100 dili vardır. Çocuk kendini ifade etmek için sadece sözcükler arasında sıkıştırılmamış, kendisini ifade etmesi için farklı imkanlar sağlanmıştır. Daha da önemlisi sadece ifade etmekle kalmamış, bu ifadenin sayesinde projelerde daha derin çalışmaların yapılmasına olanak sağlamıştır.
REGGİO EMİLİA OKULLARINDA ÇEVRENİN FİZİKSEL, SOSYAL VE DUYGUSAL ÖĞELERİ GÜÇLÜDÜR
Çevre sadece fiziksel çevreden ibaret değildir. Öğretmenler çevrenin duygusal ve sosyal öğelerinin de farkındadır. Sosyal ve duygusal öğelerin güçlü olduğu bu çevrede, ilişkiler de önemle vurgulanmaktadır. Yani, çocuk-çocuk ilişkisi, çocuk-öğretmen ilişkisi, çocuk-aile-okul ilişkisi, çocuk-toplum ilişkisi, çocuk-fiziksel çevre ilişkisi her zaman dikkatle incelenir ve desteklenir.

REGGİO EMİLA OKULLARINDA ÇOCUKLAR DERİNLEMESİNE PROJELER GELİŞTİRİR
Reggio Emilia okullarında çocuklar kısa ve uzun süreli projeler üzerinde çalışırlar. Müfredat, çocukların ilgi ve ihtiyaçları doğrultusunda gelişen projelerden oluşur. Çocuklar hem ellerini hem de akıllarını kullanarak projeler üzerinde çalışırken mutludur, çünkü zaten istedikleri konular üzerinde çalışmaları için öğretmen hazırlıklar yapar. Projeler sayesinde çocuklar ezberden ya da öğretmenler tarafından dikte edilen konulardan ziyade kendi ilgi ve ihtiyaçları doğrultusunda gelişen projeler üzerinde aktif olarak etkinlikler yaparlar.

REGGİO EMİLİA OKULLARINDA ÇOCUKLAR BİLİM İNSANIDIR
Alan ziyaretleri, uzmanlarla görüşmeler, tartışmalar, deneyler, bilimsel süreç becerilerinin sıkça kullanımı, derinlemesine yapılan araştırmalar ve merakla sorulan sorulardan oluşan projeler çocukların kalbindedir. Bu yüzden Reggio Emilia okullarında yapılan çalışmalar hem “hands-on, hem heads-on, hem de hearts-on”dur. Yani projeler, çocukların hem ellerine, hem aklına hem de gönlüne hitap etmektedir.

REGGİO EMİLİA OKULLARINDA AİLE VE TOPLUM EĞİTİMİN ÖNEMLİ BİR PARÇASIDIR
Reggio Emilia öğretmenleri ailenin ve toplumdaki her bireyin çocukların eğitimi konusunda söz hakkı olduğuna inanır ve eğitim sürecine katılmaları için onları yüreklendirir.

REGGİO EMİLİA OKULLARINDA ÇOCUKLAR MUTLUDUR VE YAŞITLARINDAN DAHA GELİŞMİŞ DÜŞÜNCE YAPISINA SAHİPTİR

Reggio Emilia okullarında çocukların ruhuna uygun yapılan çalışmalar sayesinde, çocuklar standartların üzerine bilgi, düşünce ve kendini ifade düzeyine sahiptir. Ancak unutulmamalıdır ki, amaç bu değildir, bu sadece sonuçtur.

To Top